Галотерапія – метод оздоровлення, заснований на цілющих властивостях солі.

Шалений темп життя, постійні стреси, погіршення екологічної ситуації та інші фактори, змушують людей шукати все нові методи лікування з/Files/images/соль 7.jpg новітніми хворобами та недугами. Одним з таких методів є солетарапія: різновидами якої є спелеотерапія та галотерапія.

Солетерапія - лікування та оздоровлення сіллю.

Спелеотерапія - це (грец. speleon - печера, therapia - лікування) - не медикаментозний спосіб лікування. Суть методу полягає в лікуванні що зумовлено перебуванням протягом тривалого часу в умовах своєрідного мікросередовища печер, гротів, соляних копалень, шахт. Спелеотерапія застосовується для лікування хворих з бронхіальною астмою та іншими захворюваннями органів дихання, захворюваннями суглобів.
Галотерапія - це методика, завдяки якій відтворюється штучним чином мікроклімат, схожий з підземними соляними печерами, копальнями, шахтами.
Соляна кімната - це спеціально обладнане приміщення, призначене для проведення процедур галотерапії.

З 2018 року в ДНЗ «Ромашка» розпочалася оздоровчо-профілактична робота в соляній кімнаті. Головним лікувальним компонентом галокамери є сухе повітря, насичене від’ємно зарядженими іонами хлориду натрію, очищене від вірусів, мікробів алергенів. Сіль поглинає атмосферну вологу та підтримує асептичні умови середовища. Повітря в галокамері є стерильним.

Глибоке проникнення в організм дитини дрібнорозсіянного сольового аерозолю відновлює захисні функції епітелію, зменшує запалення, посилює відділення мокроти з бронхів покращує функціональні, адаптаційні та захисні сили організму, знімає емоційний стрес.

Соляна кімната в ДНЗ виконує функції попередження та профілактики: * Частих ГРВІ, грипу; * Частих гострих бронхітів, пневмонії; * Хронічних захворювань верхніх дихальних шляхів.

Кількість профілактичних процедур на курс лікування – 10 (протягом року 2 рази). Перша процедура для дітей третього та четвертого року життя триває – 5 хв, і поступово збільшується до 15 хв, а для дітей п’ятого та шостого року життя - від 7 до 20 хв.

Соляна кімната гарно естетично оформлена, в ній звучить приємна заспокійлива музика, яка змінюється звучання моря, лісу, співом птахів і тому діти в ній себе відчувають комфортно і затишно. Дітям пропонується перегляд цікавих мультфільмів, проводяться вправи дихальної гімнастики, психологічні етюди, елементи казкотерапії,/Files/images/соль 1.jpg ігри з сіллю,

Щоб цікаво провести час в сольовій кімнаті ми пропонуємо такі ігри:

1. «Погріємось» Діти сидять на стільчиках. «Погріємо руки» - підняти зігнуті руки і хлопнути перед собою, опустити вниз. Повторити 3-4 р. «Погріємо ноги» - похлопати по колінах, опустити руки вниз. Повторити 3-4 р. «Погріємо спину» - підняти руки в сторони, швидко схрестити перед грудьми і хлопнути долонями по плечах. Повторити 3-4 р.

2. «Покажи долоньки». Діти сидять на стільчиках. «Показати долоньки» - підняти руки в перед. «Покажи колінка, вушка, носик… і т. д.» Повторити 3-4р.

3. «Зайчики». Діти сидять на стільчиках. «Зайчики слухають» - підняти зігнуті в ліктях руки вгору, пальці притулилися до голови - «вушка». «Зайчики підняли лапки» - підтягнути ноги до себе, обняти їх руками, випрямити ноги. Повторити 3-4 р.

4. «Передай м'яч». Діти сидять на стільцях.Дитина тримає в руці м'яч передає далі по колу. Наступній дитині і тихенько каже їй «лагідне слово». Гру можна повторити 2-3 рази.

5. «Пісочниця». Діти вільно граються з сіллю, як з піском в пісочниці, лопатками, відеречками, грабельками та іншими іграшками.

Під час галотерапії в соляній кімнаті проводимио дихальні вправи по методиці А. Н. Стрельникової.

Дихання - це життя. Справедливість такого твердження навряд чи в когось викличе заперечення. Дійсно, якщо без твердої їжі організм може обходитися кілька місяців, без води - кілька днів, то без повітря - усього кілька хвилин.

Мовне дихання відрізняється від звичайного дихання. Мовне дихання - це керований процес. А допоможе керувати цим процесом - дихальна гімнастика. Дихальна гімнастика допомагає в корекційній роботі з дітьми із мовними розладами. Вона необхідна для часто хворіючих дітей, але так само і для здорових дітей, щоб зберегти здоров'я. А. Н. Стрельникова стверджувала: «Люди погано дихають, говорять, кричать і співають, тому що хворіють, а хворіють, тому що не вміють правильно дихати. Навчіть їх цього - і хвороба відступить». Давайте допоможемо своїм дітям!

З чого ж почати? Дихальна гімнастика починається з загальних вправ. Простіше кажучи, необхідно навчити дітей правильно дихати. Мета цих вправ - збільшити обсяг дихання і нормалізувати їх ритм. Вчимо дитину дихати при закритому роті. Тренуємо носової видих, кажучи дитині: «Глибоко вдихай і видихай довгостроково через ніс». Пропонуємо вам самим зробити це. На перший погляд просте вправу (повторюють цю вправу 4-5 разів). Потім ми тренуємо у дитини ротовий видих, закриваючи при цьому ніздрі дитини. Дитину вчать затримувати вдих, вимагаючи швидкого і глибокого вдиху і повільного, тривалого видиху.

Суть дихання в тому, щоб впустити повітря в легені і наситити киснем кров у легеневих альвеолах. Дихання ділиться на два акти: вдих, під час якого груди розширюється і повітря проникає в легені, і видих - грудна клітка повертається до свого звичайного об'єму, легені стискаються і виштовхують наявний в них повітря. Ваше завдання навчити дитину добре очищати легені. Якщо він повністю не видихає, то в глибині легенях залишається неабияка кількість зіпсованого повітря, а кров отримує мало/Files/images/соль 2.jpg кисню, навчивши дитину дихати через ніс, ви допоможете йому позбутися від частого нежитю, кашлю, грипу, ангіни.

Дихальну гімнастику не рекомендується робити дітям, які мають травми головного мозку, травми хребта, при кровотечах, при високому артеріальному і внутрішньочерепному тиску, вадах серця та при деяких інших захворюваннях!

Дихальні вправи проводяться з віршованим і музичним супроводом.

«Годинник» Годинники вперед йдуть, За собою нас ведуть. В. п. - стоячи, ноги злегка розставити. 1 - змах руками вперед «тік» (вдих); 2 - змах руками назад «так» (видих)

«Півник» Крилами змахнув півень, Всіх нас розбудив він раптом. Встати прямо, ноги злегка розставити, руки в сторони - (вдих), а потім грюкнути ними по стегнах, видихаючи вимовляти «ку-ка-рі-ку» (повторити 5-6 разів).

«Насосик» Накачаєм ми води, Щоб поливати квіти. Руки на поясі. Присідаємо - вдих, випрямляємося - видих. Можна випрямляючись вимовляти - «с-с-с»

«Паравозик» Їде, їде паровоз. Діток в садочок він привіз. Діти рухаються по колу. Руки зігнуті в ліктях і притиснуті до тіла, пальці стиснуті в кулачки. Роблячи відповідні рухи діти вимовляють «чух-чух-чух». Вправа виконується 20-30 сек.

«Дихання» Тихо - тихо ми подихаємо, Серце ми своє почуємо. В. п. - стоячи, руки опущені. 1 - повільний вдих через ніс, коли грудна клітка почне розширюватися - припинити вдих і зробити паузу (2-3 сек); 2 - плавний видих через ніс.

Крім дихальних вправ з рухами, так само з дітьми можна і потрібно проводити статичні дихальні вправи в положенні сидячи на стільці. З деякими з них я вас зараз познайомлю і розповім про особливості їх виконання.

«Кораблик» Дитині пропонується широка ємність з водою, а в ній - паперові кораблики, якими можуть бути прості шматочки паперу, пінопласту. Дитина, повільно вдихаючи, направляє повітряний струмінь на «кораблик», підганяючи його до іншого «берега».

«Снігопад» Зробіть сніжинки з вати (пухкі грудочки). Попросіть дитину влаштувати снігопад. Покладіть «сніжинку» на долоньку дитини. Нехай він правильно її здує.

«Живі предмети» Візьміть будь-олівець, фломастер, котушки з-під ниток. Покладіть обраний вами предмет на рівну поверхню столу. Запропонуйте дитині плавно подути на олівець або котушку. Предмет покотиться по напрямку повітряного струменя.

«Бульбашки» Ця гра, яку майже всі батьки вважають пустощами і не дозволяють дітям в неї грати. Насправді, вона є дихальним вправам і дуже проста у використанні. Потрібна лише трубочка-соломинка і склянку води. Звертаємо увагу дитини на те, щоб видих був тривалим, тобто бульбашки повинні бути довго.

«Сопілочка» Використовуємо всілякі свистки, дудочки, дитячі музичні інструменти, ковпачки від кулькових ручок, порожні бульбашки. Дуємо в них.

«Фокус» Це вправа з клаптиками вати, що допомагає підготувати дитину до вимовлення звуку Р. Вата кладеться на кінчик носа, дитині пропонується витягнути язик, загнути його, кінчик витягнути вгору і подути. Ватка в ідеалі повинна злетіти вгору.

«Метелик» Виріжте з паперу кілька метеликів. До кожної прив'яжіть нитку на рівні дитини. Потім запропонуйте подути на метелика, щоб він «злетів»

«Свічка» Дитині пропонується подути на вогник запаленої свічки так, щоб не задути її, а лише трохи відхилити полум'я. Дути потрібно довго, потихеньку, обережно./Files/images/соль 3.jpg

«Футбол» З шматочка вати або серветки скачайте кульку - це буде м'яч. Ворота можна зробити з двох кубиків або брусків. Дитина дме на «м'яч», намагаючись забити «гол».

«Хто сховався?» На предметну картинку, розміром в чверть альбомного аркуша наклеюємо з одного краю гофрований папір, порізаний бахромою. Виходить, що картинка захована під тоненькими смужками паперу. Дитина подує на бахрому, так, щоб вона піднялася і побачить картинку.

Також проводимо з дітьми психологічні етюди та психогімнастику, які допомагають корегувати поведінку дітей і знімати емоційну напругу.

Це такі ігри:

Дидактична гра «Дзеркало».

Мета гри: ця гра допомагає дитині відчути себе вільно, розкритися, побачити себе збоку. Підходить для невпевнених у собі, пасивних дітей. У грі можуть брати участь дві дитини або дитина і дорослий. Один гравець дивиться у «дзеркало» (на свого напарника), яке повторює всі його рухи. По черзі гравці міняються ролями.

Дидактична гра «Сонечко і хмарка»

Мета гри: зняти психічне напруження у дитини, навчити дитину регулювати свій емоційний стан. Сонечко сховалося за хмаринку, стало прохолодно - потрібно згорнутися клубочком, щоб зігрітися, і затримати дихання. А ось сонечко вийшло з-за хмаринки, і стало жарко, розморило на сонечку - розслабляємося під час видиху.

Дидактична гра «Хвилинка баловства»

Мета гри: усунення агресії в дитини. За сигналом дитині (дітям) пропонується побавитися - можна робити все, що дитині хочеться. Він може стрибати, бігати, кричати і т.ін. Але по сигналу через 1-3 хвилини дитина повинна перестати бавитися. Домовтеся про стоп-дію другого сигналу заздалегідь. Ця гра може трансформуватися в годину «можна» - година «тиша». Протягом одної години дитині можна все: брати речі тата й мами, голосно грати, співати, кричати. Але протягом наступної години (за бажанням батьків, коли вони зможуть відпочити) дитина повинна грати тихо: малювати, ліпити тихесенько і т.ін. Ця гра навчить дитину саморегуляції, зніме психоемоційне напруження.

Дидактична гра «Зайчики та слоники»

Мета гри: дає можливість дитині відчути себе сильним, сміливим, підвищує самооцінку. Спочатку запропонуйте дитині бути несміливим зайчиком. Запитаєте, що робить зайчик, коли відчуває небезпеку? Тремтить. Покажіть це. Пригинає вушка, намагається бути менше, стати непомітніше, лапки та хвостик трусяться. Нехай дитина повторює. Попросіть показати, що відчуває зайчик, коли чує кроки людини, що робить при цьому. Скажіть, що тікає. Нехай дитина втече в інший бік кімнати. А що роблять зайчики, коли чують вовка? Нехай тікає в іншу кімнату. А тепер ми буде слониками. Сильними, сміливими. Покажіть, щоб дитина повторила, як безстрашно, вільно ходять слони. Що слони роблять, коли бачать людину. Бояться? Ні. Вони дружать з людиною і спокійно йдуть далі. Покажіть це разом. Що роблять слони, коли бачать тигра. Не бояться. Показуйте з дитиною сміливого слона. Після обговоріть з дитиною, ким йому/Files/images/соль 4.jpg сподобалося бути найбільше.

Дидактична гра «Тренуємо емоції»

Мета гри: тренування дитячих емоцій, навчання саморегуляції, зняття напруги.

Просимо дитини насупитися, як:

Осіння хмаринка; Злий чоловік; Сердитий дядько.

Просимо посміхнутися, як:

Буратіно; Кіт на сонечку; Хитра лисиця;

Сонечко. Просимо показати, як злиться (зляться): Два барана на містку; Дитина, у якої забрали цукерку; Людина, яку вдарили.

Просимо показати, як злякався:

Заєць вовка; Малюк, який заблукав у лісі; Кошеня, на якого гавкає собака.

Просимо показати, як втомився:

Тато після роботи; Мураха, який тягнув велику паличку; Людина, яка підняла щось важке.

Просимо показати, як виглядає:

Турист, який підняв важкий рюкзак; Дитина, яка багато допомагала мамі. Завершити гру можна мімічним набором посмішок. Дитячі ігри можуть бути не просто пізнавальними та розвиваючими. Психогімнастика пропонує такі ігри, які неодмінно допоможуть психіці вашої дитини.

Психогімнастика «Хвилинки спокою»

«Квітка»

Діти, уявіть собі, що наступило літо, розцвіло безліч квітів на лузі, у лісі, в квітнику. Вони такі гарні, яскраві, різнобарвні! Хочете бути гарною квіткою на лузі? Якою квіткою хоче бути Лєна, Наташа, Коля?.. Сонечко ще не зійшло, квіточки сплять. Очки у них закриті, дихають глибоко, рівно, спокійно. Але ось: «Дзинь», - виглянув перший промінчик сонечка. Погладив по голівці квіточку - Лєну, квіточку - Катю... (Гладить). Квіточки відкрили спочатку одне око, потім другий, подивилися очима вниз, вліво, вправо, вгору. Зажмурилися від яскравого сонечка. Відкрили очі широко і посміхнулися. Як раді квіточки сонечку! Задзвеніли дзвіночки: «Дінь-дінь-дінь». Їм відповіли ромашки: «Тік-так, тік-так»... Стали квіточки вмиватися росою: щічки, вічка, плічка, спинку. Ось які чисті і свіжі! Подивилися один на одного і всі разом сказали: «Здрастуй, день»./Files/images/соль 5.jpg

«Їжачки»

Уявіть, що ви в лісі. Я - мама-їжачиха, а ви - мої маленькі їжачки. Ви спите, зігнувшись у клубочок, заховавши носик в лапки. Раптом з-за високих дерев з'явився теплий промінчик сонечка, пригрів вас. Ви відкрили свої чорні, як намистинки, очки. Подивилися вліво, потім вправо на пелюстки ромашку, потім вниз на зелену травичку, нарешті, вгору на пташку, яка щосили вже співала пісеньку... Ви вийняли свій носик-під лапки і стали принюхуватися і пихкати. Потім розгорнулися зовсім і потягнулися. Вмилися росою, попили з маленького зеленого листочка. Яка прохолодна, чиста вода! Їжачки навіть облизнулися. Подивилися в калюжку. Побачили, що їх колючки сплутались і почали розчісуватися. А ось мама-їжачиха з смачним сніданком. Їжачки зраділи. Підбігли до матусі, обняли її. Як добре, що на світі є мама!

«Берізка»

Нарешті, після довгої холодної зими настала тепла весна. Берізки розправили свої ніжні листочки, протягнули свої тонкі гілочки до сонечка і відчули на них довгоочікуване тепло. Посміхнулися берізки сонечку. Раптом прилетів пустотливий вітерець і запропонував берізок пограти. Здивувалися берізки, але погодилися. Закачали берізки своїми тонкими гілочками, спочатку зовсім тихо, потім все сильніше і сильніше. Кожен листочок-пальчик привітався зі своїм сусідом. Але пустун-вітер приніс із собою хмарку, яка закрила сонечко. Засмутилися берізки. Обняли себе гілочками, щоб зігрітися. А тут ще дощ закапав, намокли берізки до останньої нитки. Повисли гілки, як батоги. Злякався вітер, що берізки можуть захворіти. Розігнав хмари. Виглянуло сонечко, і берізки радісно зітхнули.

«Сонце»

Кожен день сходить сонце, щоб обігріти всю землю. Всі раді сонечку! Але поки воно спить. Ніч добігає кінця. Сторож-місяць пішов відпочивати і по дорозі постукав до сонечка, щоб воно прокидалося. А сонечко солодко спить. Почуло воно, що у двері постукали. Відкрило свої очі, а на вулиці темно. Не хочеться вставати. Сонечко позіхнув і знову міцно закрив свої очі. Але час не чекає. Треба будити Землю. Сонечко потягнулося і встало з ліжка. Умив оченята, ротик, щічки. Взяло гребінець і розчесав свої золоті промінчики. Промінчики розпрямилися, яскраво засяяли. Сонечко розправило своє платтячко і вийшло на небо. Вдихнуло свіже повітря і посміхнулося всім.

«Росинки»

Настав ранок. Сонечко ще дрімало. У лісі всі спали, тільки пташки прокинулися і заспівали: «Чик-чирик». На травинках прокинулися росинки. Вони покачалася, кивнули пташкам, потягнулися, заплескали в долоні і сказали всім радісно: «З добрим ранком!» Разом з усіма росинки розбудили і злу кропиву. Вона виставила свої колючки і обпекла росинки. Стиснулися росинки від болю, злякалися, притихли. Але вітерець відкотив росинки від кропиви, і вони впали в будиночок-дзвіночок. Здивувалися росинки, озирнулися і зраділи, що поряд немає злюки-кропиви. Блакитний дзвіночок був дуже красивим. Ось таким (руки, пальці). Дзвіночок захитався і задзвенів: «Дінь-дон, дінь-дон». Росинки умили дзвіночок, його стеблинка, пелюстки, листочки. Попрощалися і покотилися далі.

«З насіння в дерево»

Ведучий (садівник) пропонує дітям перетворитися в маленьке зморщене насіннячко (стиснутися в грудочку на підлозі, прибрати голову і закрити її руками). Садівник дуже дбайливо ставиться до насіння, поливає їх (гладить по голові і тілу), доглядає. З теплим весняним сонечком насіннячко починає проростати (піднімаються). У нього розкриваються листочки (руки звисають з голови і тягнуться догори), зростає стеблинка (витягується тіло), з'являються гілочки з бутонами (руки в сторони, пальці стиснуті в кулачки). Настає радісний момент, і бутони лопаються (різко розтискаються кулачки), паросток перетворюється в прекрасну сильну квітка. Настає літо, квітка гарнішає, милується собою (оглянути себе), посміхається квітам-сусідам (посмішки сусідам), кланяється їм, злегка доторкається до них своїми пелюстками (кінчиками пальців дотягнутися до сусідів). Але ось подув вітер, настає осінь. Квітка гойдається в різні боки, бореться з негодою (розгойдування руками, головою, всім тілом). Вітер зриває пелюстки і листя (опускаються руки, голова), квітка згинається, хилиться до землі і лягає на неї. Йому сумно. Але ось пішов зимовий сніжок. Квітка знову перетворився на маленьке насіннячко (згорнутися на підлозі). Сніг укутав насіннячко, йому тепло і спокійно. Скоро знову настане весна, і воно оживе./Files/images/соль 6.jpg


Вихованці нашого дитячого садка ідуть в соляну кімнату з задоволенням, тому що перебування в ній є і цікавим, і корисним.

З метою профілактики захворювань верхніх дихальних шляхів діти отримують не тільки курс оздоровчих процедур в соляній кімнаті а також комплексне профілактичне лікування: інгаляції, лікувальна фізкультура, полоскання ротової порожнини розчинами трав, масаж згідно розробленого плану оздоровчих заходів в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 16